تست هوش هیجانی
آی.ای.پلاس: وب سایت تخصصی مهندسی صنایع و مدیریت صنعتی Industrial engineering and management plus more useful contents
تست هوش هیجانی
چهار شنبه 30 دی 1394 ساعت 8:30 | بازدید : 1043 | نویسنده : نادر فرحناکی - nader farahnaki | ( نظرات )
تست هوش هیجانی تعیین کننده ی میزان هوش هیجانی افراد جامعه با در نظر گرفتن ملاک های اصلی هیجانی می باشد. پرسشنامه ی هوش هیجانی یکتا نیست و تا کنون موارد زیادی برای آن طراحی شده و توسط کارشناسان به جامعه ی علمی جهانی ارائه شده است. مراکز مختلفی در جهان وجود دارند که با استفاده از این تست هوش هیجانی، هوش هیجانی افراد خود مانند دانشجویان، دانش آموزان، کارکنان و غیره را اندازه می گیرند و به نتایج خوبی نیز دست می یابند. یکی از این ها تست هوش هیجانی بار – ان می باشد که شامل نود تست پنج گزینه ای می باشد.

 پاسخ های این پرسشنامه هوش هیجانی بر مبنای مقیاس پنج درجه ای لیکرتی ( کاملا موافقم ، موافقم ، تا حدی ، مخالفم و کاملا مخالف هستم ) تنظیم شده است . مقیاس های این تست هوش هیجانی عبارتند از : خود آگاهی هیجانی ، خود ابرازی  احساسات ، عزت نفس ،  خود شکوفایی ، استقلال ، همدلی ، مسؤولیت پذیری اجتماعی ، روابط بین فردی ، واقع گرایی ، انعطاف پذیری ، حل مسأله ، تحمل فشار روانی ، کنترل تکانش ( توانایی کنترل هیجانات) ، خوش بینی و شادمانی

 

در مورد تست هوش هیجانی ( پرسشنامه هوش هیجانی ) زیر :

 -در این جا باید به نکاتی در مورد پرسشنامه هوش هیجانی توجه کنید. توجه به این نکات باعث می شود تا بتوانید بهتر و بیشتر از این سوالات بهره ببرید و نتایج به دست آمده از اعتبار بیشتری برای شما برخوردار باشند. نکته ی اول این است که برای انجام تست هوش هیجانی شما باید در آرامش کامل و به در از استرس و فشار روانی باشید. این نکته ی مهمی است و نتایج هر آزمونی را تحت تاثیر قرا خواهد داد. نکته ی دیگر این است که باید در زمان چهار دقیقه بتوانید به تمامی سوالات پاسخ دهید. اگر در زمان بیشتری پاسخ دهدی نتیجه درست نیست.

 

شروع تست هوش هیجانی ( پرسشنامه هوش هیجانی ) :

 

تست هوش هیجانی 1 - نصف دو به اضافه ی دو چند می شود ؟

تست هوش هیجانی 2 - من کسی هستم که غار های کوچک رو حفر میکنم و نقره و  طلا در آن جا ذخیره می‌کنم . من پل های نقره‌ای و تاج های طلایی می سازم . هر کسی در طول زندگی خود دیر یا زود به کمک من احتیاج پیدا می کند اما با این وجود نمی دانم چرا مردم از من می‌ترسند که اجازه بدهند  تا من کمک شان کنم . می توانید بگوییدمن چه کسی هستم ؟

 

تست هوش هیجانی 3 - مقداد و امیر برادر هستند . مقداد امروز 33 سال دارد . این عدد سه برابر سنی که امیر داشت، وقتی که مقداد به سن امروز امیر بود .امیر چن سال دارد ؟

    
تست هوش هیجانی 4 - زنی از دوست خود پرسید : من یک دختر دارم . تعداد خواهر ها و برادر های او برابر هستند . هر کدام از بردار ها یش ، تعداد خواهر ها شان دو برابر تعداد برادر ها شان می باشد . من چند تا دختر و چند تا پسر دارم؟


تست هوش هیجانی 5 - کلمه های دارای یک ارتباط منطقی با یکدیگر هستند :

تفاوت ، باربی ، پاپوش ، اقدام ، مثلثی

می توانید بگویید در این دنباله کلمه ای ، کلمه بعد چیست ؟

رسانه ، کنسرو ، صندوق ، جاجرود

 

تست هوش هیجانی 6 - در صورتی که نصف عدد پنج برابر با سه باشد ، ( يك سوم ) عدد ده چند می شود ؟

 

تست هوش هیجانی 7 - یک عبارت ریاضی بنویسید که مقدار آن برابر با 24 باشد و در آن عدد از سه رقم یکسان استفاده شده باشد و در ضمن هیچ کدام از آن ها هشت  نباشند .


تست هوش هیجانی 8 - محکومی را نزد  قاضی بردند . قاضی گفت : یک جمله می‌توانی بگویی . اگر اشتباه بود سرت را با شمشیر قطع می کنیم واگر درست بود تو را به دار می آویزیم . محکوم چه جمله‌ ای می‌تواند بگوید که از اعدام شدن نجات پیدا کند ؟

 

تست هوش هیجانی 9 - پنج سال پيش سن من سه برابر سن برادر كوچکم بوده است . ولی در حال حاضر سن من سه برابر سن برادرم است . من چند سال سن دارم ؟

 

تست هوش هیجانی 10 - با اضافه كردن ۷۰۰۰ به اختلاف بزرگترين عدد 5 رقمي و كوچكترين عدد 4 رقمي دومین رقم از چپ چیست؟

پایان پرسشنامه هوش هیجانی

 

پاسخ ها و تحلیل نتیجه تست هوش هیجانی ( پرسشنامه هوش هیجانی ) :

 

 

درصورتی که در این پرسشنامه هوش هیجانی موفق به پاسخ گویی به هشت یا تعداد بیش تری سوال شده اید شما علاوه بر داشتن هوش هیجانی بالا ، ضریب هوشی بالایی نیز دارید .

درصورتی که در این تست هوش هیجانی به شش یا هفت سوال پاسخ صحیح داده اید هوش هیجانی خوبی دارید .

در صورتی که در این پرسشنامه هوش هیجانی به پنج یا تعداد کمتری پاسخ داده اید هوش هیجانی متوسطی دارید .

 

شماره تست هوش هیجانی
پاسخ تست هوش هیجانی
1
عدد سه
2
دندانپزشک 
3
سن وی  22 سال می باشد
4
تعداد دختر چهار تا و تعداد پسر سه تا
5
جواب جاجرود است . اولین کلمه دو تا «الف»  ، دومی دارای دو تا «ب» ، سومی دو تا «پ» ، چهارمی دو تا «ت» و پنجمی دو تا «ث» دارد پس بعدی حتما باید دارای 2 تا «ج»  باشد .
6

چهار

7
عبارت 2+ 22
8
به زودی سرم قطع خواهد شد .
9
سی ساله است .
10
صفر 

 

 

شما می توانید از تست هوش های هیجانی معتبری که همه ی جوانب را در نظر می گیرند و پرسشنامه های قوی تری دارند استفاده کنید و نتیجه ی بسیار دقیق تری را بگیرید .

 

کسب آمادگی هیجانی

 

بعد از انجام تست هوش هیجانی ( پرسشنامه هوش هیجانی ) داشتن اطلاعاتی درباره ی روش های کسب آمادگی هیجانی می تواند برای شما مفید باشد . تاثیر گذاری مراقبت والدین از کودک بر ویژگی های عاطفی وی از زمانی که کودک در گهواره قرار دارد آغاز می شود. دکتر "تی.بری.بریزلتون"، متخصص اطفال مشهور دانشگاه هاروارد، تست هوش هیجانی تشخیصی ساده ای در زمینه نگرش پایه ای نوزاد به زندگی تدوین کرده است. او به کودکی هشت ماهه ، دو قطعه خانه سازی می دهد، سپس نحوه به هم متصل کردن این دو قطعه را به وی نشان می دهد. بریزلتون می گوید، نوزادی که با امیدواری به زندگی می نگرد، و به توانایی خود اطمینان دارد:

" یک قطعه را برمی دارد، در دهان میگذارد، به موهایش می مالد،سپس آن را از کنار میز به پایین می اندازد، صبر می کند تا ببیند آیا کسی آن را برایش پس خواهد آورد یا نه. وقتی این کار را کردید سرانجام کاری که از او خواسته بودیدرا به خوبی انجام می دهد ودو قطعه را به هم وصل می کند. سپس سرش را بالا می آورد و با چشمانی که از شادی برق می زند با نگاهی امیدوار که می گوید:" دیدی چقدر قوی هستم!" و به شما نگاه می کند."

این گونه کودکان به میزان لازم از بزرگسالی که در زندگی آنها وجود دارد، تایید و تشویق دریافت کردند و انتظار دارند که در چالش های کوچک زندگی موفق شوند . در مقابل نوزادانی که از خانه های بسیار سرد ، پر هرج و مرج، یا سهل انگار می آیند، این تکلیف ساده را به گونه ای انجام می دهند که گویا انتظار دارند شکست بخورند. دلیل این امر آن نیست که این کودکان قادر نیستند قطعه های خانه سازی را به یکدیگر متصل سازند،آنها دستورالعمل را می فهمند واز قابلیت حرکتی لازم برای انجام این کار نیز برخوردارند. اما بریزلتون می گوید: حتی وقتی که این کار را به درستی انجام می دهند، وضعیت روحی آنان مانند آدم های "بی دست وپا " است، نگاهی دارد که می گوید: من اصلا خوب نیستم. ببین شکست خوردم. چنین کودکانی به احتمال زیاد با نگرشی شکست خورده وارد زندگی می شوند، آنان انتظار دریافت هیچ تشویق یا توجهی از جانب معلمان خود ندارند مدرسه را عاری از لذت می یابند و شاید در نهایت آنها را رها کنند.

تفاوت میان این دو نگرش - کودکانی که مطمئن و خوش بین هستند، در مقابل آنهایی که انتظار شگست دارند- در همان سال های اول زندگی شکل می گیرد. بریزلتون می گوید: لازم است والدین درک کنند که اعمالشان چگونه می تواند در به وجود آوردن احساس اطمینان، ایجاد حس کنجکاوی، لذت بردن از یادگیری و درک محدودیت ها به فرزندشان کمک کنند، این خصلت ها در موفق شدن افراد در زندگی نقش دارند. راهنمایی های او بر پایه مجموعه فزاینده ای از شواهدی شکل گرفته اند که نشان می دهند موفقیت در مدرسه، تا حد شگفت آوری یا خصوصیات عاطفی ای بستگی دارد که سالها قبل از ورود کودک به مدرسه در وجود او شکل گرفته اند. برای مثال توانایی کودکان چهارساله در کنترل تکانه خود برای چنگ زدن به شیرینی، پیش بینی کننده آن بود که آن چهارده سال بعد در آزمون پیشرفت تحصیلی، نمره ممتاز 210 کسب می کردند.

 

 در مورد هوش هیجانی و تست هوش هیجانی ( پرسشنامه هوش هیجانی ) بیشتر بدانید

 

انجام تست هوش هیجانی ( پرسشنامه هوش هیجانی ) در هر سنی می تواند در تشخیص این توانایی در افراد کمکی شایان باشد . شما می توانید با پر کردن یک پرسشنامه هوش هیجانی به سادگی از مقدار هوش هیجانی خود آگاهی پیدا کنید و با یادگیری راه های پرورش این توانایی خدادای موفقیت خود را در زندگی تضمین کنید . برای کسب اطلاعاتی در زمینه اهمیت هوش هیجانی ، راه های پرورش هوش هیجانی و . . . بر روی لینک هوش هیجانیeq کلیک کنید و همه چیز را درباره ی هوش هیجانی بدانید.

شاید گمان کنید که تست هوش هیجانی چه فایده ای دارد و هدف از این پرسشنامه هوش هیجانی با این سوالات عجیب چه بوده است؟ واقعیت این است که بر اساس آن چه دانشمندان می گویند تست هوش هیجانی تاثیر زیادی در زندگی ما دارد و نقشی اساسی و مهم در موفقیت ما خواهد داشت. بنابراین خواهش ما از شما این است که پرسشنامه ی هوش هیجانی را دست کم نگیرید و به سوالات آن با دقت پاسخ دهید. با این که پر کردن تست هوش هیجانی وقت زیادی را از شما نمی گیرد اما می تواند به شما کمک کند تا ارزیابی بهتر و شناخت خوبی را از خود داشته باشید. پس اگر آن را انجام نداده اید هم اکنون می توانید آن را انجام دهید. فکر نمی کنم ضرری داشته باشد.
 

تست هوش هیجانی ؛ پرسشنامه هوش هیجانی

تست هوش هیجانی 1 – آیا شما خودتان می توانید که احساسات خودتان را بازشناسی کنید و اینکه بتونین درباره اینکه در هر مورد خاص احساسات خود را بیان کنید ؟ ؟ ؟
الف) آری       ب ) نه
پرسشنامه هوش هیجانی 2 – آیا شما می توانید که بین احساس های مختلفتی که دارید ، بین آن ها تمایز قائل بشین ؟ ؟ ؟
الف) آری       ب ) نه
تست هوش هیجانی 3 – آیا شما خودتان می دانید که چه احساسی دارید و از چه راهی احساسات خود را نشل می دهید ؟ ؟ ؟
الف) آری       ب ) نه
پرسشنامه هوش هیجانی 4 – آیا شما می توانید که احساسات و افکار و باورهای خویش را یه صورت روش های غیر مخرب بروز دهید ؟ ؟ ؟
الف) آری       ب ) نه
تست هوش هیجانی 5 – آیا شما همان گونه که خود را می بینید ؛ می پسندید و به خودتان احترام می گذارید ؟ ؟ ؟
الف) آری       ب ) نه
پرسشنامه هوش هیجانی 6 – آیا در بیش تر موارد و بیش تر مواقع خود را دارای اعتماد به نفس می دانید ؟ ؟ ؟ 
الف) آری       ب ) نه
تست هوش هیجانی 7 – آیا شما نسبت به صحبت هایی که دیگران نسبت به شما می گویند دارای احساسی خوب هستید ؟ ؟ ؟ 
الف) آری       ب ) نه
پرسشنامه هوش هیجانی 8 – آیا آگاهی لازم را از توانایی ها و قابلیت های خویش دارید ؟ ؟ ؟
الف) آری       ب ) نه
تست هوش هیجانی  9 – آیا شما نسبت به زندگی خود ؛ این دیدگاه را دارید که من یک زندگی بامعنا و کام روا را دارا می باشم ؟ ؟ ؟ 
الف) آری       ب ) نه
پرسشنامه هوش هیجانی 10 – آیا شما نسبت به آنچه که تا به حال به دست آوردید احساس رضایت می کنید ؟ ؟ ؟ 
الف) آری       ب ) نه
تست هوش هیجانی 11 – آیا شما نسبت به آنچه که انجام می دهید و به آن فکر می کنید ، خودکنترل هستید ؟ ؟ ؟ 
الف) آری       ب ) نه
پرسشنامه هوش هیجانی 12 – آیا شما نسبت به وابستگی های هیجانی افراد دیگر خود را فارغ می دانید ؟ ؟ ؟ 
الف) آری       ب ) نه
 

نتیجه آزمون تست هوش هیجانی 

اگر به هر پاسخ آره ای که دادید یک امتیاز به خودتان بدهید و امتیازهای شما بین 10 تا 12 باشد ، شما از درجه بالایی از هوش هیجانی بهره می برید .
امیدواریم که با انجام این تست بهره کافی را برده باشید . . . . . باتشکر
 
منبع: وبسایت hoosheparsi.ir


موضوعات مرتبط: مطلب , ,

|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


مطالب مرتبط با این پست





می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
محمد در تاریخ : 1395/7/6/2 - - گفته است :
سلام . خدا قوت مطالب مفیدی دارید . امیدوارم موفق باشید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

نقش فرهنگ در زندگی شما چگونه است؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپدیت شدن وبسایت در خبرنامه عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 335
بازدید کل : 17422
تعداد مطالب : 72
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1


<-PollName->

<-PollItems->

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان صنایع پلاس و آدرس ieplus.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 72
:: کل نظرات : 24

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 4
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 14
:: بازدید ماه : 335
:: بازدید سال : 877
:: بازدید کلی : 17422